Apăsați enter pentru a căuta
Centrul unic de documente

Întrebări frecvente

+373 68455558 +373 22 274753

Toate răspunsurile într-un singur loc

Dacă nu ați găsit răspuns la întrebarea dvs., vă rugăm să ne contactați

  • Q. Cît timp trebuie de aşteptat pentru a primi paşaportul român?

      După obţinerea actelor de stare civlă, paşaportul se poate obţine în 14 zile pentru paşaport biometric,valabil 5 ani, sau 2 ore pentru paşaport simplu temporar, valabil doar 1 an.

      Vezi detalii
  • Q. Am auzit că persoanele (născute dupa 19xx, din zona ABC, etc.) redobândesc cetăţenia română mai repede?

      Din câte cunoaştem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritate a acordării cetăţeniei române. Aceste informaţii fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri, fără nici o bază care să le adeverească.

      Vezi detalii
  • Q. Când se depune jurământul de credinţă faţă de România?

      În termen de 3 luni de la data comunicării ordinului preşedintelui ANC de acordare sau redobândire a cetăţeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetăţenia română vor depune jurământul de credinţă faţă de România.

      Vezi detalii
  • Q. Momentan mă aflu în străinătate. Pot face paşaport român în ţara în care mă aflu?

      Da. Pașaportul român se perfectează  la orice Consulat al României din străinătate. Detalii puteți găsi pe siteul fiecărui consulat. (de ex. pentru Trieste: http://trieste.mae.ro/node/970)

      Vezi detalii
  • Q. Care sunt taxele consulare pentru transcrierea certificatelor de naştere şi a celor de căsătorie?

      Puteţi găsi aici o listă a taxelor consulare: http://www.mae.ro/node/1466

      Vezi detalii
  • Q. Am apărut în ordinele ANC,acum ce fac?

      După apariţia în ordinul ANC, trebuie să depuneți jurământul în termen de 3 luni. Pentru aceasta trebuie să vă programaţi la orice Ambasadă/Consulat.

      Dacă aţi solicitat stabilirea domiciliului în România, veţi depune jurământul la sediul ANC din Bucureşti, iar cei de la ANC vă vor progama automat pentru depunerea jurământului la Bucureşti. 

      Dacă aţi solicitat stabilirea domiciliului în străinătate, trebuie să vă programaţi pentru depunerea jurământului la cea mai apropiată Misiune Diplomatică a României, în funcţie de regiunea unde sunteţi domiciliat actualmente.

      Vezi detalii
  • Q. Dacă o persoană care deţine cetăţenia română cu viză de reşedinţa în România,a decedat,soţul/soţia(care la fel deţine cetăţenia cu reşedinţa în România),poate beneficia de un ajutor social din partea statului român?
  • Q. La căutare pe site, apare o altă persoană cu acelaşi număr la dosar. Pot exista două persoane cu acelaşi număr al dosarului?

      Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiţi. Dacă dosarul pe care îl găsiţi a fost depus în acelaşi an, e posibil să fie o greşeală şi vă sfătuim să vă adresaţi la ANC pentru a lămuri situaţia, şi eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.

      Vezi detalii
  • Q. Cum aş putea obţine certificat de naştere şi căsătorie român ?

      Echipa Documente.md vă oferă asistenţă la procesul de transcriere al actelor de stare civilă (certificat de naştere/căsătorie)  în Registrul de stare civilă al României, pentru mai multe detalii puteţi accesa siteul nostru la rubrica Cetăţenie Română,Transcrierea actelor de stare civilă.

      Vezi detalii
  • Q. Am certificat de naştere şi căsătorie român,dupa care am divorţat in Republica Moldova,ce fac acum?

      Pentru România nu există certificat de divorţ sau deces,aparte,ci se aplică 2 ştampile pe verso la certificatul de naştere sau căsătorie,precum că persoana în cauză sa căsătorit şi respectiv a divorţat sau a decedat.

      Echipa Documente.md vă oferă asistenţă la procesul de aplicare a menţiunilor de căsătorie şi divorţ/deces la Primăria Sector 1 Bucureşti sau la alte Primării de pe teritoriul României.

       

      Vezi detalii
  • Q. Cum pot obţine support material pentru copii,din România?

      În cazul când sunteţi cetăţeni români şi sunteţi stabiliţi cu domiciliul în România, procedura pentru a primi suport material (alocaţie) este foarte simplă şi găsiţi detalii pe siteul nostrul, sau ne puteţi contacta pe numerele de telefoane afişate acolo.

      În cazul când nu aveţi domiciliul stabilit în România, trebuie să vă perfectaţi cartea de identitate română (buletin), după care se poate de perfectat alocaţia pentru copii minori. Echipa Documente.md vă oferă consultanţă şi asistenţă în vederea obţinerii alocaţiilor şi indemnizaţiilor oferite copiilor minori, precum şi deschiderea contului bancar şi eliberearea ulterioară a cardului în decurs de 14 zile, pentru persoanele ce deţin buletin român de identitate. Echipa Documente.md vă poate oferi  şi consultanţă în vederea perfectării buletinului de identitate.

      Vezi detalii
  • Aveți nevoie de asistență? Contactați-ne
    Fiți informat cu newsletter-ul nostru

    *Nu vom folosi niciodată informațiile dvs. pentru spam

    +373 22 274753

    +373 68455558

    or. Chișinău, str. Alexandru Hâjdeu 48

    Ln - Vn: 9.00 - 18.00

    Sm: 9.00 - 14.00

    Contacte