Verificăm minuțios actele pentru a exclude erorile. Baza de date informațională, cu referire la ordine, se completează constant, iar datele sunt actuale la momentul solicitării lor.
Găsi OrdineDupă obţinerea actelor de stare civlă, paşaportul se poate obţine în 14 zile pentru paşaport biometric, valabil 5 ani, sau 2 ore pentru paşaport simplu temporar, valabil doar 1 an.
Din câte cunoaştem, nu există nici un criteriu legal sau oficial de prioritate a acordării cetăţeniei române. Aceste informaţii fie sunt doar zvonuri, fie doar anumite presupuneri, fără nici o bază care să le adeverească.
În termen de 3 luni de la data comunicării ordinului preşedintelui ANC de acordare sau redobândire a cetăţeniei române, persoanele care dobândesc sau redobândesc cetăţenia română vor depune jurământul de credinţă faţă de România.
Da. Paşaportul român se perfectează la orice Consulat al României din străinătate. Detalii puteți găsi pe siteul fiecărui consulat. (de ex. pentru Trieste: trieste.mae.ro)
Puteţi găsi aici o listă a taxelor consulare: mae.ro
După apariţia în ordinul ANC, trebuie să depuneți jurământul în termen de 3 luni. Pentru aceasta trebuie să vă programaţi la orice Ambasadă/Consulat.
Dacă aţi solicitat stabilirea domiciliului în România, veţi depune jurământul la sediul ANC din Bucureşti, iar cei de la ANC vă vor progama automat pentru depunerea jurământului la Bucureşti.
Dacă aţi solicitat stabilirea domiciliului în străinătate, trebuie să vă programaţi pentru depunerea jurământului la cea mai apropiată Misiune Diplomatică a României, în funcţie de regiunea unde sunteţi domiciliat actualmente.
Statul Român acordă un ajutor material de înmormântare. Găsiţi câteva detalii aici: evz.ro
Pot exista două persoane cu număr identic al dosarului, dacă dosarele au fost depuse în ani diferiţi. Dacă dosarul pe care îl găsiţi a fost depus în acelaşi an, e posibil să fie o greşeală şi vă sfătuim să vă adresaţi la ANC pentru a lămuri situaţia, şi eventual, pentru a afla numărul corect al dosarului.
Echipa Documente. md vă oferă asistenţă la procesul de transcriere al actelor de stare civilă (certificat de naştere/căsătorie) în Registrul de stare civilă al României, pentru mai multe detalii puteţi accesa siteul nostru la rubrica Cetăţenie Română, Transcrierea actelor de stare civilă.
Pentru România nu există certificat de divorţ sau deces, aparte, ci se aplică 2 ştampile pe verso la certificatul de naştere sau căsătorie, precum că persoana în cauză sa căsătorit şi respectiv a divorţat sau a decedat.
Echipa Documente. md vă oferă asistenţă la procesul de aplicare a menţiunilor de căsătorie şi divorţ/deces la Primăria Sector 1 Bucureşti sau la alte Primării de pe teritoriul României.
În cazul când sunteţi cetăţeni români şi sunteţi stabiliţi cu domiciliul în România, procedura pentru a primi suport material (alocaţie) este foarte simplă şi găsiţi detalii pe siteul nostrul, sau ne puteţi contacta pe numerele de telefoane afişate acolo.
În cazul când nu aveţi domiciliul stabilit în România, trebuie să vă perfectaţi cartea de identitate română (buletin), după care se poate de perfectat alocaţia pentru copii minori. Echipa Documente. md vă oferă consultanţă şi asistenţă în vederea obţinerii alocaţiilor şi indemnizaţiilor oferite copiilor minori, precum şi deschiderea contului bancar şi eliberearea ulterioară a cardului în decurs de 14 zile, pentru persoanele ce deţin buletin român de identitate. Echipa Documente. md vă poate oferi şi consultanţă în vederea perfectării buletinului de identitate.